دانلود فايل طرح درس رو زانه درس چرا فرهنگ و هنر در دوره ی صفویه شکوفا شد مطالعات اجتماعی پایه ششم
ش آموزان باید مفاهیم درس چرا فرهنگ و هنر در دوره ی صفویه شکوفا شد را در پایه ششم به طور کامل فرا بگیرند. اهداف مرحلهای 1.
05.8k
بسم الله الرحمن الرحيم
تعدادصفحات ٩
فرمت فايل word
شرح حال فايل
ش آموزان باید مفاهیم درس چرا فرهنگ و هنر در دوره ی صفویه شکوفا شد را در پایه ششم به طور کامل فرا بگیرند.
اهداف مرحلهای
1. تعدادجلساتی که در هفته به این تدریس کتاب مطالعات اجتماعیدرس چرا فرهنگ و هنر در دوره ی صفویه شکوفا شد پایه ششماختصاص داده شده است .
2. تعداد دروس کتاب درسی با رعایت پیچیدگی مفاهیم کتاب مطالعات اجتماعی درس چرا فرهنگ و هنر در دوره ی صفویه شکوفا شد پایه ششم
3. تعدا د ماهی که به این درس کتاب مطالعات اجتماعی درس چرا فرهنگ و هنر در دوره ی صفویه شکوفا شد پایه ششم تخصیص یافته است.
بنا بر این بعد از در نظر گرفتن مسائل و مواردی که ذکر گردید،زمانبندی کتاب مطالعات اجتماعی درس چرا فرهنگ و هنر در دوره ی صفویه شکوفا شد پایه ششم را بررسی و تدوین می نماییم.
هدفهای رفتاری آموزشی
اهداف (با رعایت توالی محتوای درسی)
انتظارات در پایان آموزش
حیطه و سطح در بلوم
عناصر برنامه درسی ملی
تعقـل، ایمـان، علـم، عمـل و اخـلاق
عنصر
عرصه ارتباط با
خود
خدا
خلق
اندیشیدن در مورد توانایی های دیگران و چگونگی تدریس کتاب مطالعات اجتماعی درس چرا فرهنگ و هنر در دوره ی صفویه شکوفا شدپایه ششم
شناختی
تفکر
*
علاقه به استفاده از نتایج تدریس کتابمطالعات اجتماعیدرسچرا فرهنگ و هنر در دوره ی صفویه شکوفا شدپایهششم
عاطفی
ایمان
*
آگاهی و اطلاع از کاربرد این درس در زندگی روزمره
شناختی
علم
*
تفکر در مورد دانستنی های تدریس کتاب مطالعات اجتماعیدرس چرا فرهنگ و هنر در دوره ی صفویه شکوفا شدپایه ششم
شناختی
عمل
*
ایمان و باور داشتن به فراگیری تدریس کتابمطالعات اجتماعیدرسچرا فرهنگ و هنر در دوره ی صفویه شکوفا شدپایهششم
عاطفی
اخلاق
*
فکر کردن در مورد توانایی های دیگران و مفاهیم درس و زندگی چه ارتباطی با هم دارند
شناختی
تفکر
علاقه به استفاده از عمل کاربرد درس و محاسبه های مربوط به محیط بیرون و طبیعت
روانی حرکتی
ایمان
درک و آگاهی از اندازه گیری آفریده های خداوند در طبیعت
شناختی
علم
استفاده از درس در طبیعت
روانی حرکتی
عمل
اندیشیدن در مورد اینکه در طبیعت چگونه می توان از این روش استفاده کرد و خدا نیز چگونه به کار برده است.
شناختی
اخلاق
*
ایمان داشتن به اینکه می توانم با تدریس کتاب مطالعات اجتماعی درس چرا فرهنگ و هنر در دوره ی صفویه شکوفا شدپایه ششم بهتر زندگی کنم
روانی حرکتی
ایمان
*
درک و آگاهی نسبت به شناخت این درس به عنوان نعمت الهی
شناختی
تفکر
*
رئوس مطالب
آشنایی کامل دانش آموزان با مفهوم درس و ایجاد تفکر و خلاقیت در فرایند یاد دهی – یادگیری
مواد و رسانههای آموزشی
Cd های آموزشی .تولید محتوای الکترونیکی.پاورپوینت آموزشی.قلم نوری.برد هوشمند
پیش بینی رفتار ورودی
با یاد و نام خدا و سلام و احوالپرسی بررسی وضعیت روحی و روانی و حضور و غیاب و پرسش و پاسخ
ایجاد ارتباط ششمیه
معلم بعد از احوالپرسی نظر دانش آموزان را راجع به کتاب مطالعات اجتماعی پایه ششم و درس چرا فرهنگ و هنر در دوره ی صفویه شکوفا شد می پرسد و روش های علاقه مند نمودن دانش آموزان به این درس را به کار می گیرد.
گروهبندی، مدل و ساختار کلاسی
معلم کلاس را آماده کرده و به صورت یو شکل در می آورد و دانش آموزان را به چند گروه تقسیم می کند که بهتر بتواند با دانش آموزان ارتباط برقرار کرده و درس چرا فرهنگ و هنر در دوره ی صفویه شکوفا شد را تدریس نماید.
روش ایجاد و تداوم انگیزه
بالا بردن قدرت استدلال دانش آموزان با استفاده از شیوه ی مناسب- علاقه مند کردن دانش آموزان به تدریس کتاب مطالعات اجتماعی درس چرا فرهنگ و هنر در دوره ی صفویه شکوفا شدپایه ششم و بیان موارد مختلف و توجه دادن آنها به اهداف درس
ارزشیابی آغازین
معلم درباره موضوعاتی که در درس چرا فرهنگ و هنر در دوره ی صفویه شکوفا شد در کتاب مطالعات اجتماعی پایه ششم وجود دارد به دانش آموزان تعدادی برگه که از قبل سؤالاتی نوشته شده می دهد تا به سؤالات پاسخ دهند و هم گروهی ها آنها را تصحیح کنند.
روشهای تدریس
پرسش و پاسخ، گروهی
ب: فعالیتهای مرحله حین تدریس
آماده سازی
· توجه ویژه به تفاوت های فردی در بین دانش آموزان
· اهمیت نحوه ی رفتار معلم با دانش آموز
· ایجاد جو دوستانه جهت جلوگیری از خستگی دانش آموزان
· استفاده ی بهینه از حداقل امکانات
· توجه به دانش آموزان ویژه و کم حرف .
· استفاده از تجربیات نو و به روز و در دسترس دانش آموزان جهت تدریس .
· مشارکت کلیه ی دانش آموزان در امر تدریس .
· تقویت هوش بینایی ، شنوایی و گویایی در دانش آموزان با طرح پرسش های گوناگون
ارائه درس جدید
فعالیتهای معلم- دانشآموز: این فعالیتها به صورت تلفیقی مطرح میشود و تفکیک آن به معنای مجزا بودن فعالیتهای معلم و دانشآموز است و منطقی به نظر نمیرسد و به همین خاطر از خطچین استفاده شده است.
فعالیت های معلم
فعالیت های دانش آموزان
معلم تدریس درس چرا فرهنگ و هنر در دوره ی صفویه شکوفا شد را آغاز می کند
دانش آموزان کاملا به درس گوش می دهند.
معلم در رابطه با درس چرا فرهنگ و هنر در دوره ی صفویه شکوفا شداهداف را بیان می کند.
دانش آموزان با توجه به اهداف بیان شده مثال می زنند.
معلم تدریس درس چرا فرهنگ و هنر در دوره ی صفویه شکوفا شد را به کمک برد هوشمند و محتوا سازی تکمیل می کند.
دانش آموزان با اشتیاق مراحل تدریس را دنبال می کنند.
معلم در حین تدریس درس چرا فرهنگ و هنر در دوره ی صفویه شکوفا شد دانش آموزی را پای تابلو می آورد.
دانش آموز به دقت هنگام تدریس همکاری می کند.
معلم یک جمع بندی نهایی را درباره چرا فرهنگ و هنر در دوره ی صفویه شکوفا شد برای دانش آموزان بیان می کند.
دانش آموزان از تدریس حاضر راضی و خشنود می شوند و به دقت گوش می دهند.
مدت زمان: 50 دقیقه
فعاليتهای خلاقانه دانشآموزان
- پس از آموزش درس به صورت کلامی، از دانش آموزان خواسته می شود فعالیت ها را به صورت نمایش انجام دهند.
- بعد از بررسی فعالیت های انجام شده توسط دانش آموزان از آنها خواسته می شود سوالات کار در کلاس هم به صورت گروهی انجام دهند.و برای آن یک بازی بسازند
ج: فعالیتهای تکمیلی
ارزشیــابـــــی
الف: تکوینی (در جریان تدریس)
پس از نظارت بر کار دانش آموزان از گروه ها خواسته می شود که با مشورت هم گروهی های خود چگونگی انجام درس چرا فرهنگ و هنر در دوره ی صفویه شکوفا شد ، توجه به فعالیت های انجام شده را با راهنمایی سرگروه انجام دهند.
ب: ارزشیابی تراکمی
با استفاده از کارت های آموزشی از دانش آموزان خواسته می شود که سوالات مربوط به درس چرا فرهنگ و هنر در دوره ی صفویه شکوفا شد را جواب دهند.
جمعبندی
و ساخت دانش جدید
پس از نظارت بر کار دانش آموزان از گروه ها خواسته می شود که با مشورت هم گروهی های خود چگونگی انجام درس ، توجه به فعالیت های انجام شده را با راهنمایی سرگروه انجام دهند.
تعیین
تکالیف و اقدامات بعدی
از دانش آموزان خواسته می شود، تا برای جلسه ی بعد با توجه به تدریس کتاب مطالعات اجتماعی درس چرا فرهنگ و هنر در دوره ی صفویه شکوفا شد پایه ششم نمونه واقعی در زندگی بیان کنند.