این طرح برای در سال 95 اداره آموزش وپرورش انجام شده دارای فایل ورد قابل ویرایش
0
8.7k
این طرح برای در سال 95 اداره آموزش وپرورش انجام شده دارای فایل ورد قابل ویرایش
طرح پژوهشی آسیب شناسی ارزشیابی پیشرفت تحصیلی
آموزش بزرگسالان و ریشه کنی بیسوادی از جمله موضوعاتی است که در کشورها پیش نیاز رشد اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی شناخته شده است. در کشور ما سازمان نهضت سوادآموزی با هدف تقويت و توسعه برنامههاي مبارزه با بي¬سوادي و آموزش بزرگسالان تشکیل شد. برنامه درسی آموزش بیسوادان و بزرگسالان شامل اهداف، محتوا، روشهای یاددهی و ارزشیابی پیشرفت تحصیلی است. در سالهای اخیر اهمیت ارزشیابی پیشرفت تحصیلی در سواد آموزی مورد توجه قرار گرفته و بر اثر بخشی آن در فرآیند یادگیری و ترغیب سواد آموزان به ادامه تحصیل تاکید شده است. هدف از پژوهش حاضر آسیب شناسی ارزشیابی پیشرفت تحصیلی دوره سوادآموزی است. در این تحقیق که از نوع کاربردی-توصیفی است، جامعه آماری کلیه آموزش¬دهندگان دوره سوادآموزی استان قم در سال تحصیلی96-95می¬باشد. حجم نمونه بر اساس جامعه در دسترس 110نفر انتخاب شد. ابزار تحقیق پرسشنامه محقق ساخته با 22سوال بر اساس طیف لیکرت است، که پس از تایید روایی و استفاده از روش پیش آزمون و محاسبه ضریب آلفای کرونباخ 844/0 به منظور تعیین پایایی ابزار، میان آزمون¬شوندگان توزیع شد. نتایج تحقیق با استفاده از روش آماری توصیفی نشان می-دهد که بیشتر جمعیت آموزش دهندگان، در این سال را زنان با5/85 درصد فراوانی، میانگین سنی33سال، سابقه تدریس زیر پنج سال با 18/68 و مدرک تحصیلی لیسانس با 7/62درصد فراوانی تشکیل می¬دهند. همچنین نتایج تحقیق