مقاله درمان دانش آموز مبتلا به اختلال هراس اجتماعی
0
9k
نام فایل:درمان دانش آموز مبتلا به اختلال هراس اجتماعی
تعداد صفحات:13
فرمت فایل:ورد
مقدمه:
برخی از کودکان و نوجوانان هنگام صحبت کردن در مقابل جمع، خواندن درس با صدای بلند، پرسیدن سوال از معلم و یا انجام فعالیت های گروهی دچار اضطراب شدید می شوند. این قبیل کودکان از قضاوت های منفی دیگران درباره ی خودشان به شدت نگران و خجالت زده شده و به دلیل احساس بی کفایتی در برقراری رابطه با دیگران شکست می خوردند و در نتیجه از سایرین کناره گیری می کنند به طوری که فعالیت های طبیعی آن ها مانند پیدا کردن دوست، بازی کردن و ... در مدرسه مختل می شود به حالت شدید این وضعیت، هراس اجتماعی می گویند. ویژگی اصلی هراس اجتماعی ترس بارز و مستمر از یک یا چند موقعیت اجتماعی یا عملکردی است که در آن کودک یا نوجوان می ترسد که شرمساری او پدیدار شود. به عبارت دیگر این ترس، زمانی آشکار می شود که کودک یا نوجوان با موقعیت هایی که در آن ها شخص یا اشخاص ن اآشنا وجوددارند مواجه گردد.
تعداد صفحات:13
فرمت فایل:ورد
مقدمه:
برخی از کودکان و نوجوانان هنگام صحبت کردن در مقابل جمع، خواندن درس با صدای بلند، پرسیدن سوال از معلم و یا انجام فعالیت های گروهی دچار اضطراب شدید می شوند. این قبیل کودکان از قضاوت های منفی دیگران درباره ی خودشان به شدت نگران و خجالت زده شده و به دلیل احساس بی کفایتی در برقراری رابطه با دیگران شکست می خوردند و در نتیجه از سایرین کناره گیری می کنند به طوری که فعالیت های طبیعی آن ها مانند پیدا کردن دوست، بازی کردن و ... در مدرسه مختل می شود به حالت شدید این وضعیت، هراس اجتماعی می گویند. ویژگی اصلی هراس اجتماعی ترس بارز و مستمر از یک یا چند موقعیت اجتماعی یا عملکردی است که در آن کودک یا نوجوان می ترسد که شرمساری او پدیدار شود. به عبارت دیگر این ترس، زمانی آشکار می شود که کودک یا نوجوان با موقعیت هایی که در آن ها شخص یا اشخاص ن اآشنا وجوددارند مواجه گردد.