طرح آموزشی ساختن گرایی مشتق

طرح آموزشی مبتنی بر ساختن گرایی

0 10.1k
طرح آموزشی ساختن گرایی مشتق

این طرح آموزشی بر اساس نظریه ساختن گرایی نوشته شده است و مربوط به مبحث مشتق سال دوازدهم تجربی می باشد.

این فایل و فرم طراحی اموزشی در قالب ورد و در  4 صفحه می باشد

فرم طرح آموزشی

 

نام مدرسه:  دبیرستان ………..        پایه تحصیلی:   دوازدهم         موضوع: مشتق پذیری و پیوستگی       معلم :

 

محتواو مفاهیم : مفهوم تابع، مفهوم متشق، مفهوم پیوستگی توابع

مهارتها: توانایی ترکیب مفاهیم مشتق و پیوستگی توابع و درک ارتباط بین آنها و بازگویی آن به زبان خودش، توانایی یافتن نقاط مشتق ناپذیر از روی منحنی تابع با استفاده از مفاهیم مشتق و پیوستگی

پیامد یادگیری: دانش آموز می تواند مسائلی که در فیزیک در خصوص بررسی سرعت لحظه ای از روی نمودار مکان-زمان مطرح می شوند را پاسخ دهد و همچنین در مسائل کاربردی دیگر نیز از این بحث استفاده کند.

مواد/ منابع یادگیری2

محدوده زمانی 

شرح تکالیف یادگیری/ تکالیف عملکردی به تفکیک مراحل 

مراحل  

سخنرانی،پرسش وپاسخ،تابلو، کتاب درس

5دقیقه 

برای اینکه دانش آموزان بتوانند با موضوع جدید ارتباط برقرار کنند ذکر یک مثال کاربردی و در عین حال ساده می تواند چاره کار باشد.

لذا این مثال را برای این قسمت طرح می کنیم:

فرض کنیم خودرویی در مسیری در حال حرکت باشد. این حرکت همین طور  ادامه پیدا می کند تا اینکه ناگهان خودرو در یک لحظه ناپدید می شود و بعد از اندک مدتی دوباره ظاهر می شود. به نظر شما آیا می توان سرعت لحظه ای خودرو را در آن لحظه ای که ناپدید شد محاسبه کرد؟

برقراری ارتباط 

اجازه می دهیم که دانش آموزان نظرات خود را درباره این مطلب بگویند و به سواالت و ابهامات آنها پاسخ خواهیم داد

فرآیند هدایت و 

ارائه بازخورد 


ارسال دیدگاه

برای ارسال نظر لطفا ورود یا ثبت نام کنید.

35,000 تومان