در روز ارائه این درس، چند کالا که محصول کارخانهای هستند را به کلاس ببرید. برای مرور مطالب، از آنها بخواهید بگویند برای تولید هریک از این کالاها از کدام منابع استفاده شده است؟برای مثال، پارچه از نخ درست شده و نخ ممکن است طبیعی یا مصنوعی باشد. نخ ...
0
11k
در روز ارائه این درس، چند کالا که محصول کارخانهای هستند را به کلاس ببرید. برای مرور مطالب، از آنها بخواهید بگویند برای تولید هریک از این کالاها از کدام منابع استفاده شده است؟
برای مثال، پارچه از نخ درست شده و نخ ممکن است طبیعی یا مصنوعی باشد. نخ طبیعی از گیاه پنبه یا پشم گوسفند به دست میآید. در قوطی رب گوجه فرنگی، فلز به کار رفته است که فلز را از معادن استخراج کردهاند و گوجه فرنگی از مزرعه کشاورزی به دست آمده است...
در این قسمت، طرح درس و روش تدریس درس مذکور به صورت یک فایل 11 صفحه ای آورده شده است. این فایل در قالب ورد تهیه و تنظیم شده و امکان ویرایش آن وجود دارد.
اهداف درس:
✅ مفهوم صنعت را توضیح دهند و با ذکر مثال دادهها و ستاندهها را در یک کارخانه مثال بزنند.
✅ تفاوت کارگاههای کوچک در قدیم را با صنایع کارخانهای امروزی، بیان کنند.
✅ تفاوت صنایع مادر و صنایع مصرفی را با ذکر مثال بیان کنند.
✅ بر روی نقشه، پراکندگی صنایع مادر را نشان دهند و دو صنعت مهم مادر کشور ایران را نام ببرند.
✅ پس از بازدید از یک کارخانه، درباره آن گزارشی تهیه کنند.
برای مثال، پارچه از نخ درست شده و نخ ممکن است طبیعی یا مصنوعی باشد. نخ طبیعی از گیاه پنبه یا پشم گوسفند به دست میآید. در قوطی رب گوجه فرنگی، فلز به کار رفته است که فلز را از معادن استخراج کردهاند و گوجه فرنگی از مزرعه کشاورزی به دست آمده است...
در این قسمت، طرح درس و روش تدریس درس مذکور به صورت یک فایل 11 صفحه ای آورده شده است. این فایل در قالب ورد تهیه و تنظیم شده و امکان ویرایش آن وجود دارد.
اهداف درس:
✅ مفهوم صنعت را توضیح دهند و با ذکر مثال دادهها و ستاندهها را در یک کارخانه مثال بزنند.
✅ تفاوت کارگاههای کوچک در قدیم را با صنایع کارخانهای امروزی، بیان کنند.
✅ تفاوت صنایع مادر و صنایع مصرفی را با ذکر مثال بیان کنند.
✅ بر روی نقشه، پراکندگی صنایع مادر را نشان دهند و دو صنعت مهم مادر کشور ایران را نام ببرند.
✅ پس از بازدید از یک کارخانه، درباره آن گزارشی تهیه کنند.