بهترین شروع برای این درس، انجام فعالیت اول کتاب است. باید فرصت زمانی کافی برای انجام آن در نظر بگیرید. پس از اینکه اهم نکات مربوط به بحث حقوق و مسئولیتهای فصل قبل را مرور کردید و توضیح مختصری در مورد اینکه ما در اعمال حق خود آزادی بی قید و شرط نداری...
0
10.5k
بهترین شروع برای این درس، انجام فعالیت اول کتاب است. باید فرصت زمانی کافی برای انجام آن در نظر بگیرید. پس از اینکه اهم نکات مربوط به بحث حقوق و مسئولیتهای فصل قبل را مرور کردید و توضیح مختصری در مورد اینکه ما در اعمال حق خود آزادی بی قید و شرط نداریم دادید، دانش آموزان را گروه بندی کنید.
از آنها بخواهید متن کتاب را بخوانند و درباره موقعیتهای آن بحث و گفت وگو کنند. آنها باید خودشان را جای کسانی که در اردو هستند، فرض کنند و فکر کنند این مشکلات برای گروه آنها در اردو به وجود آمده است.
در این قسمت، طرح درس و روش تدریس درس مذکور به صورت یک فایل 8 صفحه ای آورده شده است. این فایل در قالب ورد تهیه و تنظیم شده و امکان ویرایش آن وجود دارد.
اهداف درس:
✅ علل وجودی قانون و مقررات را بیان کنند.
✅ مقررات یک مکان فرضی و کارکرد هر یک از مقررات آن مکان را در جدولی فهرست کنند.
✅ پیامدهای موقعیتهای مختلف اجتماعی را از منظر نادیده گرفته شدن حقوق افراد بررسی کنند.
✅ از طریق انجام فعالیتهایی، ضرورتهای پیدایش قوانین ومقررات را توضیح دهند و در یک مورد فرضی مقرراتی وضع کنند.
از آنها بخواهید متن کتاب را بخوانند و درباره موقعیتهای آن بحث و گفت وگو کنند. آنها باید خودشان را جای کسانی که در اردو هستند، فرض کنند و فکر کنند این مشکلات برای گروه آنها در اردو به وجود آمده است.
در این قسمت، طرح درس و روش تدریس درس مذکور به صورت یک فایل 8 صفحه ای آورده شده است. این فایل در قالب ورد تهیه و تنظیم شده و امکان ویرایش آن وجود دارد.
اهداف درس:
✅ علل وجودی قانون و مقررات را بیان کنند.
✅ مقررات یک مکان فرضی و کارکرد هر یک از مقررات آن مکان را در جدولی فهرست کنند.
✅ پیامدهای موقعیتهای مختلف اجتماعی را از منظر نادیده گرفته شدن حقوق افراد بررسی کنند.
✅ از طریق انجام فعالیتهایی، ضرورتهای پیدایش قوانین ومقررات را توضیح دهند و در یک مورد فرضی مقرراتی وضع کنند.