درس پژوهی چشمۀ معرفت ادبیات فارسی پایه هفتم متوسطه

درس پژوهی چشمۀ معرفت ادبیات فارسی پایه هفتم متوسطه

0 8.8k
درس پژوهی چشمۀ معرفت ادبیات فارسی پایه هفتم متوسطه

درس پژوهی چشمۀ معرفت ادبیات فارسی پایه هفتم متوسطه

درس پژوهی چشمۀ معرفت ادبیات فارسی پایه هفتم متوسطه

درس پژوهی چشمۀ معرفت ادبیات فارسی پایه هفتم متوسطه | تدوین شده توسط مدیر سایت پایگاه حرفه ای درس پژوهی در قالب ورد و قابل ویرایش بالای ۷۰ صفحه

درس پژوهی چشمۀ معرفت ادبیات فارسی پایه هفتم متوسطه چه اهمیتی دارد  ؟

این فایل نیز مانند سایر فایل های آموزشی موجود در سایت پایگاه حرفه ای درس پژوهی از اهمیت بالایی برخوردار بوده و شامل بسیاری از استاندارد های مورد نیاز است.

مسئله مهم  درباره درس پژوهی چشمۀ معرفت ادبیات فارسی پایه هفتم متوسطه

درباره درس پژوهی حاضر باید به مطالب مهمی توجه نماییم  :

پژوهش حاضر از نوع درس پژوهی می باشد ویک پژوهش کیفی است. موضوع مورد بحث درس پژوهی چشمۀ معرفت ادبیات فارسی پایه هفتم متوسطه می باشد. این پژوهش باهدف افزایش یادگیری دانش آموزان در این موضوع درسی و توسعه حرفه ای افراد شرکت کننده در پژوهش صورت گرفته است. درس پژوهی دراین مبحث که پیش نیاز بحث های اساسی دیگر در کتاب می باشد، توسط اعضای گروه درس پژوهی در این پایه انجام شده است. نتایج به دست آمده پس از انجام فرایند درس پژوهی نشان داد که انجام این فرایند باعث افزایش فعالیت دانش آموزان در کلاس درس شده است و دراجرای مجدد  آگاهی دانش آموزان در رابطه با درس پژوهی چشمۀ معرفت ادبیات فارسی پایه هفتم متوسطه نسبت به اجرای شماره ۱ افزایش داشته است وهمچنین این فرایند منجر به توسعه دانش حرفه ای معلمان شرکت کننده در تیم درس پژوهی شده است.

نقطه نظرات گروه پیرامون اتفاق نظر درباره درس پژوهی چشمۀ معرفت ادبیات فارسی پایه هفتم متوسطه

در تدوین درس پژوهی چشمۀ معرفت ادبیات فارسی پایه هفتم متوسطه  با توجه به نتایج تحقیقات، بررسی کتابهای اصول یادگیری، آموزش قوانینی که باید

در تدریس رعایت شود و همچنین شرایط و عواملی که فراگیری این درس را آسان می سازد و با توجه به مشاهده کلاسهای مختلف، نحوه تدریس همکاران، نظرات معلمان و دانش آموزان و بررسی برگه های آزمون های متنوع به این نتیجه رسیدیم که مهمترین علل ضعف دانش آموزان در یادگیری به شرح ذیل می باشد:

  • عدم استفاده از وسایل آموزشی مناسب
  • عدم مشارکت دانش آموزان در فرایند تدریس وعدم فعال بودن آنها
  • ضعف در استفاده از جنبه های کاربردی محیط در کتابهای درسی وتدریس معلمان
  • عدم توجه به پیش نیاز های مفهوم مورد نظر
  • عدم توجه به تفاوت های فردی
  • عدم انجام ارزشیابی های صحیح

بنابراین با توجه به موارد ذکر شده فعالیت گروه درس پژوهی آموزشگاه بر روی درس پژوهی چشمۀ معرفت ادبیات فارسی پایه هفتم متوسطه قرار گرفت.


9,000 تومان